Gry jako usługi i sprzedaż cyfrowa źródłem sukcesu EA
Przychody wyniosły 1,2 mld dolarów. Aż 1,049 mld z tej kwoty wygenerowały źródła cyfrowe, podczas gdy sprzedaż pudełkowa przyniosła tylko 160 mln dolarów.W cyfrowych przychodach największy (731 mln dolarów) udział miała kategoria „gier jako usług”, co obejmuje różnego rodzaju mikropłatności i abonamenty produkcji konsolowych oraz pecetowych. Sprzedaż pełnych wersji gier przyniosła 132 mln dolarów, a rynek mobilny odpowiadał za pozostałe 186 mln. Warto tutaj przypomnieć, że obecnie 28% zysków firmy pochodzi ze sprzedaży paczek w trybie Ultimate Team w sportowych grach EA Sports.
W okresie dwunastomiesięcznym (od 1 lipca 2018 r. do 30 czerwca 2019 r.) przychody zamknęły się w kwocie 5,022 mld dolarów, z czego 3,8 mld przypadło na źródła cyfrowe. Zysk wyniósł 2,147 mld dolarów.
Firma podzieliła się również zestawem ciekawych statystyk odnośnie swoich produkcji. W Apex Legends każdego tygodnia bawi się 8-10 mln osób. Electronic Arts spodziewa się, że gra pozostanie aktywna przez następnych dziesięć lat. W razie potrzeby studiu Respawn Entertainment w rozwijaniu projektu pomogą inne zespoły będące własnością wydawcy.
Doskonale radzi sobie również mobilne Star Wars: Galaxy of Heroes. Od dnia premiery w tytuł ten zagrało prawie 80 mln osób. Nic dziwnego więc, że wydawca regularnie wypuszcza aktualizacje z nową zawartością.
Electronic Arts pochwaliło się również doskonałymi wynikami The Sims 4. W minionym kwartale dodatki do tej były ściągane o o 55% częściej niż w ubiegłym roku.
Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine 2019-07-31 14:43:52